You are currently viewing 6 nawyków, które pomogą Ci w życiu.

6 nawyków, które pomogą Ci w życiu.

Nikt z nas nie przychodzi na świat z chęcią lub niechęcią do robienia czegoś. Nawyki sami tworzymy i to my decydujemy, które z nich chcemy zaprosić do naszego życia, a którym powiedzieć „żegnajcie”.

O jakie nawyki warto zadbać, aby nasze życie było łatwiejsze, pełniejsze pozytywnej energii i dawało nam więcej zadowolenia?

Nawyk 1:

Zdrowy styl życia, czyli mądrość na talerzu, aktywność fizyczna, świadomy umysł, zdrowy sen i pozytywne relacje.

aktywność fizyczna, sen, emocje, relacje, odżywianie
Nawyk 1 Zdrowy styl życia: Aktywność fizyczna, sen, emocje, relacje, odżywianie

O ile życie byłoby łatwiejsze, gdybyśmy nie musiały się katować licznymi dietami, a ruch byłby potrzebą, nie obowiązkiem? A gdyby jeszcze do tego dołączyć wolność od stresu, dobrze przespane noce i ludzką życzliwość na co dzień? Jak wyglądałoby wówczas nasze życie?

1-szy krok do wyrabiania nawyku ZDROWEGO STYLU ŻYCIA:

  • Zrób listę :
  • – produktów, które lubisz, a które są jednocześnie zdrowe np. kalafior, brokuły a może owsianka. Jak najczęściej posiłki niezdrowe, zastępuj tymi produktami
  • – to samo zrób z aktywnością fizyczną. Wypisz jaki rodzaj ruchu sprawia ci przyjemność np. taniec, jazda na rowerze, rolki, spacer itp. – zacznij od 15 minut 3 razy w tygodniu.
  • – napisz imiona znajomych, którzy zabierają Ci energię i którzy mówią „nie dasz rady”. To Twoi tzw. „truciciele” – ogranicz kontakt, a jeżeli możesz, najlepiej zrezygnuj z znajomości w ogóle.
  • Ćwicz uważność – patrz nawyk 2 (poniżej)

Nawyk 2.

Rozwój – kto stoi w miejscu ten się cofa.

Nawyk rozwoju
Nawyk 2: Rozwój

Rozwój osobisty to najważniejsze studia życia. Dzięki rozwojowi dojrzewamy wewnętrznie po to, aby lepiej stawiać czoła wyzwaniom. Łagodniej przechodzimy przez życiowe kryzy, łatwiej odpuszczamy to, na co nie mamy wpływu, szybciej wybaczamy. Ponad to lepiej potrafimy zmotywować się do działania, a więc jesteśmy skuteczniejsze w realizowaniu naszych celów.

1-szy krok do wyrabiania nawyku ROZWOJU:

  • Jak najczęściej zauważaj swoje emocje i to jak wówczas myślisz i działasz. Włączaj jak najczęściej uważność. Od tego wszystko się zaczyna.

Nawyk 3.       

Opuszczanie strefy komfortu – w życiu nie ma nic pewnego poza śmiercią i zmianą.

Nawyk opuszczania strefy komfortu
Nawyk 3: Zmiana czyli opuszczanie strefy komfortu

Strach przed zmianą sprawia, że oszukujemy samych siebie i wmawiamy sobie, że wszystko jest takie jak powinno być.

Tkwienie w strefie komfortu, pozbawia nas szansy na rozwój i lepsze jutro. Czasami zastanawiam się, dlaczego ludzie walą głową w mur, a potem dziwią się, że głowa boli.

1-szy krok do wyrabiania nawyku WYCHODZENIA ZE STREFY KOMFORTU:

  • Na co dzień wprowadzaj do swojego życia drobne modyfikacje np. jeżeli myjesz zęby prawą ręką rób to lewą.
  • Rób coś czego do tej w ogóle nie robiłaś np. nigdy nie zmieniałaś koła w samochodzie – zrób to, no może niekoniecznie sama, ale poproś przyjaciela o pomoc. W ten sposób będziesz oswajać mózg ze zmianą.

Pamiętaj: Zmiana nigdy się nie kończy, a lenistwo nie jest potrzebne.

Nawyk 4

Działanie – „działanie” to Twoja MANTRA.

nawyk działania
Nawyk 4: Działanie

Od wiedzy, planowania i czekania na stosowną chwilę, nic się nie zmieni. Np. nie będziemy szczuplejsze od samego posiadania informacji o zdrowym odżywianiu. Działanie to jedyne antidotum na zmianę.

Za każdym razem, jeżeli mówisz „tak” dla czegoś, mówisz „nie” dla czegoś innego. A więc nie marnuj czasu.

„Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę, musisz być w ciągłym ruchu.” Albert Einstein

1-szy krok do wyrabiania nawyku DZIAŁANIA:

  • Wyznaczaj sobie codzienne, małe cele. Zapisuj je np. posprzątam szufladę z kosmetykami.
  • Po wykonaniu czynności, wykreślaj zadanie z listy. W nagrodę rysuj sobie uśmiechniętą buźkę.

Nawyk 5       

Pozytywne myślenie.

nawyk pozytywnego myslenia
Nawyk 5: pozytywne myślenie

We wszystkim co Ci się przydarza, szukaj pozytywów, nawet tam, gdzie pozornie wydawałoby się, że nic pozytywnego nie ma. W życiu przecież nie wszystko jest czarne, albo białe. Koniecznie wystrzegaj się tzw. trucicieli.

1-szy krok do wyrabiania nawyku POZYTYWNEGO MYŚLENIA:

  • uśmiechaj się jak najczęściej. Przesyłasz w ten sposób informację do mózgu, że jesteś bezpieczna. Nie ma żadnych powodów do reglamentowania uśmiechania się.

Nawyk 6       

Dbanie o wygląd na co dzień nie tylko od święta.

ABC stylu

Jeżeli dobrze wyglądamy, lepiej się czujemy. Gdy mamy lepszy nastrój, sprawniej i chętniej działamy. Poza tym ubiór nie służy tylko do przykrywania nagości. Sposób ubierania się to uniwersalny język, który bez słów informuje świat jakie jesteśmy.

1-szy krok do wyrabiania nawyku DBANIA O SIEBIE:

  • Zadbaj o ubiór domowy. Zapomnij o wyciągniętych dresach, dziurawych lub poplamionych swetrach, czy niewyprasowanych t-shirtach. Niech dzwonek do drzwi nie będzie sygnałem do przerażenia, a raczej stanowi ciekawość niezapowiedzianego gościa.

Pamiętaj: Złe nawyki ciągnąć Cię w dół. Zastanów się dobrze, jakie przyzwyczajenia rozsiadły się w Twoim życiu, a Twoja gościnność im na to pozwala.

Zapraszam na warsztaty z cyklu ” W każdym wieku możesz być WOW”. Poznaj ofertę szkoleń.

Podaj dalej …..

Dodaj komentarz