You are currently viewing 9 najlepszych wskazówek, aby zachować młody mózg.

9 najlepszych wskazówek, aby zachować młody mózg.

Choroba Alzheimera rozwija się latami, a kobiety chorują na nią częściej, bo żyją dłużej.

Nie pozwól, aby choroba Alzheimera zniszczyła twój mózg. Bez względu na wiek i stan zdrowia już dzisiaj wprowadź w swoje życie zdrowe nawyki, które pomogą Ci zmniejszyć ryzyko wystąpienia „Wielkiego zapominania”. Tak o najczęstszej postaci demencji pisał niemiecki psychiatra Alois Alzheimer (artykuł Zuzanny Opolskiej „Polak wszystko zapomni”).

9 najlepszych wskazówek, aby zachować młody mózg:

1. Dbaj o relacje.

Dbaj o realacje - młody mózg
Dbaj o relacje <młody mózg>

Życie towarzyskie pobudza do aktywności i daje dużo pozytywnej energii, dlatego unikaj izolacji społecznej. Dodatkowo koniecznie odsuń ze swojego towarzystwa ludzi, którzy widzą wszystko w czarnych barwach, złowieszczą i narzekają. Otaczaj się ludźmi pogodnymi, życzliwymi i z pasjami po to, aby zadbać o spokój i dobry nastrój.

2. Spaceruj

Rześki spacer <młody mózg>
Rześki spacer <młody mózg>

Zdrowy styl życia niech stanie się częścią Twojego codziennego funkcjonowania np. rześki spacer min. 3x w tygodniu przez min. 20’, to fantastyczna terapia dla Twojego mózgu.

3. Wprowadź do swojego menu dietę śródziemnomorską.

dieta śródziemnomorska <młody mózg>
Dieta śródziemnomorska <młody mózg>

Jedz warzywa w różnych kolorach tzw. „jedzenie kolorowe” (7- 10 porcji dziennie warzyw i owoców). Aby dbać lepiej o mózg, spożywaj świeże warzywa i owoce, dużo ryb (min.2x w tyg.), orzechy włoskie, migdały niesolone, rośliny strączkowe np. jedzenie brokuł i kalafiora 2x w tygodniu zmniejsza ryzyko raka o 20% (wg Elizabeth Amini – the CEO of Anti-AgingGames.com)

4. Włącz do swojego codziennego życia interaktywne gry.

Interaktywne gry, wszelka nauka nowych umiejętności <młody mózg>
Interaktywne gry, wszelka nauka nowych umiejętności <młody mózg>

Każda forma nauki jest wskazana np. j.obce, szachy, brydż, nauka tańca, nauka gry na instrumencie, doskonalenia się na kursach i warsztatach, czytanie, ciekawość świata…Każdego dnia buduj tzw. rezerwę poznawczą.

4. Unikaj papierosów.

5. Miej cel

Kierunek działania napędza każdy dzień – znajdź powód, dla którego chcesz wstawać z łóżka – ucz innych ludzi, aby również to robili.

6. Pamiętaj o relaksie

Relaks <młody mózg>
Relaks <młody mózg>

Czytanie książki, spa, yoga, medytacje, „kąpiel leśna” itp. pomagają pozytywnie  wpływać na emocje, dlatego niech staną się częścią Twojego codziennego życia.

7. Bądź pod opieką dobrego lekarza

Opieka dobrego lekarza <młody mózg>
Opieka dobrego lekarza <młody mózg>

Dobry lekarz to nie tylko miły i uśmiechnięty doktor, ale lekarz, który rozumie odżywianie, ćwiczenia i rozumie reakcje pomiędzy nimi.

9. Koniecznie zwracaj uwagę, jak myślisz.

Myślenie pozytywne <młody mózg>
Myślenie pozytywne <młody mózg>

Myśl pozytywnie, dlatego koniecznie wyeliminuj negatywną rozmowę samej z sobą oraz zastąp negatywne znajomości, pozytywnymi.

Pamiętaj, zawsze lepiej zapobiegać niż leczyć. Prewencja w postaci kondycji fizycznej, diety śródziemnomorskiej, utrzymywania aktywności towarzyskiej, korzystania z gier interaktywnych, czy wyrównania nastroju, to mądrość, z której nie tylko warto, ale i trzeba korzystać.

Zapraszam na warsztaty z cyklu ” W każdym wieku możesz być WOW” – „50 lat minęło i co dalej?”

Podaj dalej…

Dodaj komentarz